¨Ενα γεγονός που δεν ήταν ευρέως γνωστό, ήρθε στο φώς τις τελευταίες μέρες μέσα από την εφημερίδα Αυγή.
Συγκεκριμένα αναφέρεται στην ιδιότυπη ομηρεία 12 Φιλιππινέζων ναυτικών μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος του φορτηγού πλοίου “Aetea Sierra”το οποίο εγκαταλείφθηκε 6 ναυτικά μίλα από τις ακτές του Πειραιά.Ο λόγος είναι ότι το 19μελές πλήρωμα, όλοι τους αλλοδαποί, παραμένουν απλήρωτοι από τον Ιούλιο του περασμένου χρόνου, παρά την απόφαση του Μονομελές Πρωτοδικείου Πειραιά που δικαιώνει τους εργαζόμενους, ενώ την ίδια στιγμή εκκρεμεί ο επαναπατρισμός τους.
Μέλη κοινωνικών και πολιτικών οργανώσεων χαρακτηρίζουν τις συνθήκες διαβίωσης ”μεσαιωνικές”, ενώ και οι οικογένειές τους παραμένουν χωρίς οικονομική στήριξη. Βέβαια χωρίς να μας προξενεί εντύπωση,η περίπτωση του Aetea Sierra δεν είναι μοναδική, καθώς υπάρχουν και άλλες ανάλογες περιπτώσεις, καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες υιοθετούν αυτή την τακτική το τελευταίο διάστημα και αφήνουν στη μοίρα τους τα πληρώματά τους.
Το πλοίο Aetea Sierra ανήκει στις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων Aetea Sierra Maritime Company LTD, Thesarco Shipping co S.A. και Agrosy Shipmanagement INC.Σημειώνεται ότι από στοιχεία της ελληνικής αντιπροσωπείας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Mεταφορών (ITF) αυτή την περίοδο γίνονται προσπάθειες για συνδρομή στα πληρώματα 5 εμπορικών πλοίων, με ξένες σημαίες, που έχουν εγκαταλειφθεί ή κατασχεθεί. Ένα από αυτά που βρίσκονται στην περιοχή του Πειραιά είναι και το «Aetea Sierra».
Οι ίδιοι οι ναυτεργάτες χαρακτηρίζουν το πλοίο ”φυλακή” καθώς παραμένει αγκυροβολημένο “στα ανοιχτά” του Πειραιά και, εγκλωβισμένοι όπως είναι, “δεν μπορούν αποβιβαστούν καθώς απαιτείται άδεια από τις λιμενικές αρχές, ενώ τα έγγραφά τους κρατούνται από τους πλοιοκτήτες.
Οι ναυτικοί έχουν εκπληρώσει τις δεκάμηνες συμβάσεις εργασίας τους και ορισμένοι έχουν εργαστεί 14 μήνες χωρίς δυνατότητα αποβίβασης”
Την νομική ευθύνη σχετικά με την πληρωμή των εργαζομένων φέρεται ότι την έχει η εταιρεία που έχει συντάξει τις συμβάσεις εργασίας, ωστόσο δεν έχει γίνει σαφές το νομικό ιδιοκτησιακό καθεστώς του πλοίου. Το πλοίο, που διαχειρίζεται η ελληνική εταιρεία Thesarko, έχει νηολογηθεί στον Παναμά.
Επίσης εκκρεμεί το θέμα επαναπατρισμού των ναυτεργατών, με τους εργαζόμενους να έχουν στείλει επιστολή σε αρμόδια ελληνικά υπουργεία και στην κυβέρνηση των Φιλιππίνων.